De meest gestelde vragen en de antwoorden, deze zal regelmatig ge-update worden.

  1. Van wie is het terrein rond de gebouwen.
  2. Wanneer wordt het terrein schoon gemaakt.
  3. Help, mijn fiets is verdwenen!
  4. Auw, ik struikelde over een losse stoeptegel.
  5. Elke keer als ik naar binnen of buiten loop, zijn er (diepe) plassen bij de deur.
  6. Hoe/waar bereik ik de gemeente en doe ik meldingen?
  7. Hoe/waar bereik ik de SSHu en doe ik (reparatie)meldingen?
  8. Campuscontract? Hoe/wat/waar?
  9. Mag ik gebruik maken van het woonbestuur hok?

Antwoorden

1. Van wie is het terrein rond de gebouwen?

De gebouwen op het Tuindorp-West complex zijn van de SSH Utrecht, de grond is niet van de SSH Utrecht maar van de gemeente. Zij zijn dan ook verantwoordelijk voor het onderhoud hier van. (zie vraag 6 voor hoe melding te maken bij de gemeente over gebreken in de openbare ruimte).

2. Wanneer wordt het terrein schoon gemaakt?

De veegdienst maakt niet op vaste frequentie schoon: er wordt alleen geveegd als er teveel zwerfvuil ligt. Dit is de meest efficiënte methode gebleken, omdat het veegmaterieel en reinigingspersoneel zo op maat ingezet kan worden. Zo krijgt de stad over het geheel een schonere aanblik. Dus ligt er teveel vuil meld dit bij de gemeente.

3. Help, mijn fiets is gestolen/verdwenen!

Gemeente houdt iedere 2 maanden een fietswrakkenactie. Data hiervan zijn terug te vinden op website van gemeente Utrecht. In de stallingen zelf kan SSH een fietswrakkenactie houden. De acties van de SSH zullen aangekondigd worden op deze site. Wat is een fietswrak, kijk opwww.utrecht.nl/fietswrak

4. Auw, ik struikelde over een losse stoeptegel.

Heeft u een gat in het trottoir of rijweg gezien? Of heeft u zwerfvuil, een kapotte speelvoorziening of een omver gereden verkeerspaaltje opgemerkt? Dan kunt u dit melden bij de gemeente, zodat er actie kan worden ondernomen. Zie onderstaand hoe.

5. Elke keer als ik naar binnen of buiten loop, zijn er (diepe) plassen bij de deur.

Heeft u een gat in het trottoir of rijweg gezien? Of heeft u zwerfvuil, een kapotte speelvoorziening of een omver gereden verkeerspaaltje opgemerkt? Dan kunt u dit melden bij de gemeente, zodat er actie kan worden ondernomen. Zie onderstaand hoe.

6. Hoe/waar bereik ik de gemeente en doe ik meldingen?

Melden kan via 030 – 286 00 00 (via callcentre) op maandag tot en met vrijdag
van 08.30 uur tot 17.30 uur, op donderdag tot 21.00 uur

of online via het contact formulier:  www.utrecht.nl/meldingen

Doe vooral melding! Hoe meer meldingen de gemeente krijgt hoe groter de kans dat ze daadwerkelijk (en snel) er iets aan doen! De gemeente werkt volgens het principe dat alleen gebieden die in aantal meldingen boven het maaiveld uitsteken aandacht krijgen. Geen (of weinig) meldingen? Dan is er voor de gemeente ook geen noodzaak (snel) langs te komen!

7. Hoe/waar bereik ik de sshu en doe ik (reparatie)meldingen?

Reparaties in en om je eigen huis, maar ook met betrekking tot de algemene ruimtes kan je melden via 030-2525700 of door dit formulier in de vullen.

8. Campuscontract? Hoe/wat/waar?

Voor zaken met betrekking tot het campuscontract zie de informatie van het woonbestuur over campuscontracten.

9. Mag ik gebruik maken van het woonbestuur hok?

Wij hebben vanuit SSH geen toestemming om onze ruimte te verhuren.